Nagy meglepetés volt, amikor hívtak, hogy egy évad kihagyás után visszatérhetsz a Fehér Lótusz harmadik szezonjában?
Hatalmas. Azt gondoltam, hogy Belinda története az első szezonnal véget ért, és ezt a fejezetét az életemnek már lezártnak tekintettem. De fantasztikus érzés visszajönni.
Van rá esély, hogy Belinda még a harmadik szezon után is visszatérjen?
Nézd, ehhez előtte még túl kell élnie a harmadik szezont. De erről most többet még nem árulhatok el. (nevet) Amíg életben van, én szívesen jövök.
Mike White egyike a legjobb íróknak Hollywoodban, viszont a színészi munka mellett te forgatókönyvíró is vagy. Engedi Mike, hogy te is formáld kicsit Belinda karakterét a forgatókönyv szintjén?
Mike-kal könnyű együttműködni, mert érdekli a véleményed. Már az első szezonnál rengeteget beszélgettünk Belindáról, hiszen ő egy fekete nő, aki egy jórészt fehérek lakta luxusszállodában dolgozik, és szerettem volna elkerülni az ezzel kapcsolatos összes klisét és sztereotípiát. Egyszerűen az volt a célom, hogy a karakter autentikusnak érződjön. Mike is csodálatos Belindát írt, de abban a karakterben nem volt jelen egy fekete nő perspektívája. Fantasztikus, hogy a Fehér Lótuszban egyszerre tudom kamatoztatni a színészi és az írói vénámat is.
Fotó: Michael Buckner/Variety via Getty Images
Nem sok olyan ember van, aki össze tudja hasonlítani a Hawaii-on található Fehér Lótusz szállodát azzal, ami Thaiföldön van, szóval mindenképp meg akarom kérdezni tőled: vendégként melyikben töltenél el szívesebben egy hetet?
Hát, a thaiföldi White Lotus egy egészen varázslatos hely, de igazság szerint mindkettő gyönyörű. Minden White Lotus szálloda gyönyörű, de ez a lényeg, nem? És a White Lotus alkalmazottjaként amúgy is ezt kell mondanom neked. (nevet) De talán a thaiföldi egység kicsit közelebb áll a szívemhez. Igazából az a nagy trükkje, hogy nem egyetlen szállodában forgattunk, a filmbéli hotel több különböző helyszínből állt össze. A csodás vágónk, John Valero azonban elérte, hogy a sorozatban az egész egyetlen szállodának tűnjön. Ezt hívják mozivarázsnak! Utazgattunk Thaiföldön, és varázslatos helyszíneken forgattunk.
A Fehér Lótusz híres arról, hogy a szereplők mindig ugyanabban a szállodában laknak, ami a forgatási helyszín is egyben. Mennyire nehéz így elválasztani a munkát a magánélettől?
Kétségtelen, hogy összemosódik a kettő. Nem gyakori dolog, hogy ugyanott alszol, ahol forgatsz. És akárhányszor egy új forgatási helyszínre mentünk, a cuccunkat is össze kellett pakolnunk, mivel ez azt is jelentette, hogy új helyre költözünk. De ez a fajta munka egy nagyon jó kis közösséget kovácsolt belőlünk.
Hogyan hatott Belinda karakterére mindaz, amit Tanya csinált vele az első szezonban? Megígérte, hogy nyit neki egy saját wellness-szalont, erre lelépett…
Belinda tényleg hitt Tanya ígéretében. A csalódottság hatására egy időre depresszióba esett. Ha van egy nagy álmod, és nagyon közel kerülsz a megvalósításához, aztán mégsem sikerül a dolog, azt bizony meg kell gyászolnod. És bátorságot kell gyűjtened ahhoz, hogy újra álmodni merj. Az álmodozás sebezhetővé tesz, és merned kell ismét sebezhetővé válnod. Az első és a harmadik szezon között eltelt időben Belinda ezeket a fázisokat élte át.
Amikor a harmadik szezon elején látjuk, nekem úgy tűnt, hogy rendbe jött…
Szerintem lehet különbség aközött, hogy valaki milyennek mutatja magát és aközött, hogy érzi magát valójában. De abban igazad van, hogy Belinda igyekszik, és nem akar elmerülni az önsajnálatban. Azzal, hogy Thaiföldre utazik, kilép a komfortzónájából. Egy ilyen út tökéletes alkalom arra, hogy maga mögött hagyja a múltat, és tényleg átgondolja, hogyan tovább ezután. Belindát újra elkezdi foglalkoztatni a jövője, és ez jó hír.
Belinda különleges szituációban van. A White Lotus szállodalánc alkalmazottjaként továbbképzésre érkezik a thaiföldi egységbe, ahol tanul is, de úgy kezelik, mint egy vendéget. Vendég is, meg nem is. Mit jelent ez neki?
Hawaii-on ő csak egy alkalmazott, és ahhoz képest ez mindenképp óriási változás. Belinda szeretne jobb wellness és spa managerré válni, ezért jött ide tanulni. De közben ki szeretné élvezni azokat az előnyöket is, amiket egy ilyen luxusszálló a vendégeinek nyújt. Egy kicsit megirigyli ezt az életformát, és szeretne ő is többet kapni belőle.
Forrás: Max
A forgatás során fél évig éltél Thaiföldön. Tanultál az országról valami meglepőt és izgalmasat?
Thaiföldben az egyik legizgalmasabb, hogy egy olyan ország, ami sosem volt gyarmat. A gyarmatosítás minden ország lakosságát traumatizálja, és több generáción átívelő nyomokat hagy az embereken. Thaiföldön ennek nyomát sem láttam, az emberek sokkal szabadabbak és boldogabbak annál, mint amit megszoktam.
Csodásan gazdag kultúra az övék. Nyelvészeti szempontból, amikor beszélsz valakihez, nem mások mondják meg neked, hogy mi a névmásod. Kulturálisan és a nyelvben ez eleve úgy van beépítve, hogy te határozod meg, hogyan azonosítanak. Így mások mindig tudják, hogyan szólítsanak meg. Ez pedig a kultúrájuk alapjaiból fakad. A testi önrendelkezés, önmagad megértése, az önazonosságod és annak tiszteletben tartása beépült a kultúrába. Ezt amerikai szemszögből megtapasztalni alázatra intő élmény volt.
Lehetséges összehasonlítani az első és a harmadik szezon forgatását?
Nem egyszerű. Az első szezon nagyon rizikós volt, mivel a Covid alatt forgattuk, mindenki nagyon félt, és fogalmunk sem volt, le tudjuk-e egyáltalán forgatni a szigorú covid-szabályok betartásával. A harmadik szezon jóval kalandosabb lett, ezúttal sokkal messzebbre merészkedtünk az otthonunktól, sokkal több helyszínen megfordultunk. Az első szezon forgatásába nem fért bele az utazgatás: végig a szállón belül maradtunk.
A Fehér Lótusz visszatérő témája, hogy az emberek megérkeznek a földi paradicsomba, de a nyűgjeik miatt képtelenek élvezni azt. Előfordult már veled is hasonló?
Szerintem egyáltalán nem ritka, hogy egy gyönyörű környezet és a belső világunk összeegyeztetése között valamiféle disszonancia alakul ki. Talán ezért is élvezem annyira a londoni időjárást (a beszélgetésünk idején Natasha épp Londonban tartózkodik – a szerző), mert ott szinte mindig borongós és esős az idő. Nincs rajtad környezeti nyomás, hogy folyamatosan boldognak kell lenned. (nevet) Ezzel szemben Los Angelesben mindig süt a nap, és ez nyomasztó tud lenni, ha épp nem így érzed magad.
Mivel egész életemben a depresszióval küzdöttem, egy adott környezetben lenni és próbálni megfelelni az adott pillanatnak néha nehéz feladat számomra. Ugyanakkor azt hiszem, vannak olyan pillanatok, amikor sikerül áttörni ezt az érzést, megtalálni a harmóniát és az egyensúlyt.
De igen, ez is az utazás része – akár az időjárással való megküzdés, akár egy gyönyörű, egzotikus üdülőhely élménye szempontjából.
A thai White Lotus egy digitális detox hotel, ahol a vendégek a recepción leadják az okoseszközeiket és a laptopjaikat, majd csak a kicsekkoláskor kapják vissza őket. Te sokáig bírod a telefonod nélkül?
Még Thaiföldre utazásom előtt részt vettem egy ötnapos, csendes, buddhista elvonuláson, ahol nem használtunk semmilyen technológiát. Nem kifejezetten a felkészülésem részeként, de végül mégis annak bizonyult. És nagyon nehéz volt. Borzasztóan nehéz. Azt hittem, nem függök a telefonomtól és a technológiától, mégis küzdöttem vele. Elképesztő érzés volt, hogy nem nyúlhatok a telefonomért, amint felébredek.
Emiatt egy kicsit együtt érzek a sorozatban szereplő karakterekkel ebben az évadban, akiktől elveszik a telefonjukat. De szerintem zseniális döntés volt Mike részéről íróként, mert ez felerősítette a szereplők személyes problémáit.
A telefonunkat ugyanis gyakran arra használjuk, hogy elnyomjuk a szorongásainkat. Ha elveszik tőlünk, kénytelenek vagyunk szembenézni a saját dolgainkkal.
Nagyon izgalmas látni, hogyan bontakozik ki ez a dinamika ebben az évadban.
Masszőrt játszol. A felkészülésed során sikerült profi masszőrré válnod?
Az első szezon során Mike valóban adott mellém egy hivatásos masszőrt, akitől rengeteget tanultam, mert úgy éreztük, fontos, hogy amikor a karakteremet a nézők munka közben látják, az autentikusnak tűnjön. Ebben a szezonban a karakterem inkább megfigyelő, sőt, sokszor rajtam mutatják be a különféle masszázstechnikákat. És mivel nagyon szerettem volna tanulni, jó sok masszázst kértem. (nevet)
A karaktered révén egy kicsit folytatódik a Jennifer Coolidge által alakított Tanya története is? Bár meghalt a második szezonban, de megtudunk még róla új dolgokat?
Azt szeretném, ha ez a szál majd a sorozat nézése közben bontakozna ki a nézők előtt, de azt elmondhatom, hogy érdekes lesz látni, ahogy az első szezonban írt csekket a mostaniban fogják majd beváltani.
Fotó: Lauren DeCicca/Getty Images for Four Seasons
Amikor egy forgatáson ennyire szorosan, és ilyen hosszú ideig dolgozol együtt egy ilyen népes csapattal, nehéz dolog a végén a búcsúzás?
Igen, ez mindig nagyon érzelmes pillanat. Egy ilyen forgatás után úgy érzed, mintha bajtársak lennétek egy háborúban – egy teljesen egyedi élményt osztotok meg egymással. És bár a végén már készen álltam arra, hogy hazatérjek és újra lássam a kutyámat, mégis rendkívül megható volt, mert csodálatos dolog, amin ott keresztülmész. Ahogy mondtad, olyan, mint egy tábori környezet, és nagyon mély kapcsolat alakul ki azokkal az emberekkel, akikkel nemcsak együtt dolgozol, hanem együtt is élsz.
Tegnap volt egy kis reunion találkozóm Michelle Monaghannel és Aimee Louval itt Londonban. Michelle-t már láttam azóta LA-ben, de Aimee-t Thaiföld óta nem, és ahogy újra összejöttünk, minden érzés és emlék visszatért. Mindannyian egy közös WhatsApp-csoportban vagyunk, ami mindig aktív. Sőt,
még az első évad WhatsApp-csoportja is a mai napig él
, mert ez egy olyan élmény volt, amelyhez hasonlót egyikünk sem élt át korábban. Jó érzés kapcsolatban maradni és ezt a különleges kötődést megőrizni.
A Fehér Lótusz 3. évada február 17-től érkezik a Max kínálatába az első epizóddal.
The post „Egész életemben a depresszióval küzdöttem” – Interjú a Fehér Lótusz visszatérő sztárjával, Natasha Rothwell-el first appeared on nlc.