A napokban a nemzetközi sajtóban is nagy port kavart Kanye West feleségének Grammy-gálás megjelenése: Bianca Censori egy fekete szőrmebundában érkezett meg férjével a vörös szőnyegre, majd váratlanul megszabadult a kabátjától, ami alatt egy látszólag harisnyaanyagból készült ruhán kívül semmit sem viselt – később a Grammy afterpartiján is hasonló öltözékben jelent meg.
A modell megjelenése többek szerint West tavalyi, Vultures 1 albumborítójának újraalkotására tett kísérlet volt.
A történtek után több fórumon is felmerült, hogy Censori talán az akarata ellenére volt kénytelen cselekedni a vörös szőnyegen, Cinthya Dictator azonban másként vélekedik, a témával kapcsolatos gondolatait a minap az Instagram-oldalán osztotta meg követőivel.
Az emberi test művészeti eszköz. Az ókori görög szobrászoktól a reneszánsz aktfestményeken át a kortárs performanszművészetig mindig is egy történetet mesélt el. Egy esztétikai forma, egy társadalmi üzenet, egy állásfoglalás. Kanye és Bianca megjelenése lehet egy tudatos művészeti aktus, egy marketingfogás vagy egyszerű provokáció. Akárhogy is, beszélünk róla. Gondolkodunk róla. És ha egy outfit vitát indít a művészetről, a normákról vagy a szabadságról, akkor az már több, mint egy ruha
– fogalmazott a fotóművész, majd feltette a kérdést, miszerint „egy nő merész döntése mögött csak manipuláció állhat?”
Az én idealista nézőpontomból ez egy közös megegyezésen alapuló performansz volt, nem pedig egy alá-fölérendelt viszony manifesztációja. Ami viszont érdekes: a fogyasztói társadalom folyamatosan szexualizált képeket és reklámokat tol elénk, a pornó mindenhol ott van, de ha a vörös szőnyegen meglátunk egy meztelen nőt, hirtelen mindenki megbotránkozik. Kicsit álszent, nem?
Noha korábban felmerült, hogy a modell szettje esetleg törvénysértő lehetett, a TMZ forrásai szerint Censorinak végül nem kell jogi következményekkel számolnia az öltözéke miatt.
The post Cinthya Dictator Bianca Censori Grammy-gálás megjelenéséről: Az emberi test művészeti eszköz first appeared on 24.hu.