Fel-felcsillanó apró vodkás üvegek és limezöld elfbárok kísérték utamat a hömpölygő tömegben a metrótól a beengedő kapuig. A hideg ellenére vadabbnál vadabb szettekben várakoztak kígyózó sorokban a rajongók. A domináló színek persze a fekete és a bratzöld voltak, az outfitek a legegyszerűbb kényelmes és sportos öltözettől az elképesztően extrém, arcpirítóan rövid, fojtóan szűk, vakítóan lakkozott szettekig tartó spektrum két szélén mozogtak – nemtől függetlenül.
Charli XCX 2024-es Brat turnéjának utolsó állomásán jártam Glasgow-ban az Ovo Hydro arénában december elején, és már a jegy megszerzése felért egy csodával.
„A fél vesémet eladtam volna, hogy ott lehessek a Charli xcx Boiler Room seten” -posztoltam még februárban az Instagram sztorimba. Azt, hogy arra a koncertre nem jutottam el, tényleg örökké bánni fogom, ahogy viszont ez az ajtó bezárult, kinyílt egy másik. Most az egyszer megérte oversharelni instán, mert a poszt miatt jutottam eszébe egy fekete öves ticketmasterező régi barátomnak, akitől a mindenhol sold out turné állójegyemet szereztem a glasgow-i koncertre.
Brat mi, Charli ki?
Charli xcx Brat című albumát 7 Grammy díjra jelölték és sorra választják az év albumának, ami zeneileg és kulturális hatását tekintve is indokolt. Az énekesnő stílusát nehéz felcímkézni, amikor viszont mégis muszáj, akkor általában a hyperpop úttörőjeként hivatkoznak rá. Ez a műfaj a popzene kísérletező ága, amelyet intenzív elektronikus hangzás és autotune-nal torzított ének jellemez. A hyperpop egyszerre épít a mainstream popra, az EDM-re és az internetes meme kultúrára, miközben az önkifejezés, identitáskeresés és hedonizmus témáit járja körül a határok feszegetésével, a lehető legkaotikusabb tálalásban.