Bűzlő díszletet kellett eltávolítani a bécsi operaházból, miután a legutóbbi előadáson több néző is a darab vége előtt távozott a szag miatt.
A hétvégi Sevillai borbély című előadásra az operaház igazgatóságának már sikerült nazálisan neutrális díszletet találnia, igaz, csak ideiglenes megoldásként.
Az előző hét péntekén jelezték többen, hogy bűzös szag terjeng a színpadról, és több néző kimenekült a nézőtérről még az előadás vége előtt. Egyikük a Kronen Zeitung című bulvárlapnak azt mondta, hogy érett gongonzolára emlékeztető szagot érzett.
A neves bécsi intézmény az AFP francia hírügynökség megkeresésére megerősítette a panaszokat, hozzátéve, hogy csupán néhány néző távozott, mielőtt jótékonyan lement a függöny.
„Az anyag a tárolás során megromlott és igen kellemetlen szagot bocsátott ki” – magyarázta az opera, melynek „műszaki igazgatósága dolgozik a gyártóval a hiba kijavításán”.
A probléma rendezéséig az 1966-ban, az előző rendezéshez készült díszlet bizonyult mentő megoldásnak.
Felszabadító hír az osztrák operarajongóknak: a régi-új díszlet mentes a szagoktól.
Egy egészen bonyolultnak tetsző képzettársítással jut eszünkbe az a (Budapest-)városi legenda, miszerint állítólag egykor azzal a címlappal jelent meg egy lap, hogy „Hatalmas pánik az Operában, Erzsébet királynő is ott volt”, csak az úgynevezett nyomda ördöge a „pánik” szóban felcserélte a magánhangzókat. Sajnos e hajnali műszak rohanásában nincs lehetőségünk alapos kutatást végezni, de ráérős olvasóinknak adunk egy trambulint, tessék.
The post Dögletes bűz miatt menekültek a nézők a bécsi operából first appeared on 24.hu.